Piagam Pelanggan


  • Memastikan sistem pendidikan kebangsaan dilaksanakan sepenuhnya di sekolah ini selaras dengan kehendak individu, masyarakat dan negara bagi melahirkan generasi berilmu serta memenuhi matlamat Falsafah Pendidikan Negara.
  • Memastikan pendidikan kepada murid menjadi keutamaaan kami dan tidak akan dinagikan haknya daripada menerima pendidikan selaras dengan prinsip pendemokrasian pendidikan.
  • Memahami, menghayati, dan memastikan pelaksanaan 4 teras utama pembangunan pendidikan 2001-2010 iaitu:
  1. Meningkatkan AKSES kepada pendidikan
  2. Meningkatkan EKUITI dalam pendidikan
  3. Meningkatkan Kualiti pendidikan
  4. Meningkatkan tahap KECEKAPAN dan KEBERKESANAN pengurusan
  • Mewujudkan persekitaran sekolah yang selamat, kondusif dan ceria bagi memudahkan pelaksanaan proses pengajaran dan pembelajaran yang berkesan.
  • Memastikan kami sentiasa peka dan responsive kepada kehendak dan keperluan pelanggan kami yang terdiri daripada murid, ibubapa, PPD, JPN, Kpm, masyarakat dan negara.
  • Memastikan tenaga kerja yang mencukupi, dedikasi, beriltizam, bertanggungjawab dan membina produktif terhadap tugas pada setiap masa.
  • Sentiasa bersedia menerima pendapat, cadangan, syor dan teguran yang membina daripada semua pihak untuk meningkatkan prestasi perkhidmatan dan kecemerlangan pendidikan.
  • Memberi layanan yang sama adil dan mesra, perkhidmatan yang cekap dan maklumat yang lengkap dan tepat kepada setiap pelanggan yang berurusan dengan kami.
  • Mewujudkan budaya penyayang di kalangan seluruh warga sekolah dan hubungan mesra dengan komuniti.